מינימליזם ספורטיבי: הרגעים הגדולים של שבוע האופנה במילאנו לקיץ 2016


24 יונ 2015 | גלובלי | | מאת: TheCritical-f team

מילאנו היא האחות החבוטה מקרב בירות האופנה, לפחות בכל מה שקשור לאופנת גברים. הבון-טון בקרב העיתונאים הוא לצקצק ולטעון כי היא לא חדשנית מספיק וכי בתי אופנה ותיקים ממשיכים לשלוט בכיפה מבלי לחדש יותר מדי.

עם זאת, סבב תצוגות הגברים לקיץ 2016 של שבוע האופנה במילאנו, אשר ננעל אמש (שלישי), הוכיח כי העיר נמצאת בשיאו של תהליך שינוי. מצד אחד, בתי אופנה נוסח דולצ'ה וגבאנה או ארמני נקטו בטון אסייתי ברור (דולצ'ה וגבאנה באמצעות הדפסים מצועצעים של טווסים אוריינטליים; ארמני באמצעות גזרות המזכירות מדים סיניים מאמצע המאה הקודמת), מתוקף הרצון לחזר אחר השוק המתפתח במזרח הרחוק; מנגד, שורה של מעצבים הפגינו התבגרות מבורכת, ושימוש בקונספטים מורכבים יותר, ובמיוחד מאסימו ג'יורג'טי, החתום על מותג הלהיט MSGM.

בכל הקשור לטרנדים, קל לזהות כי נקודת המפגש בין לבוש ספורטיבי לבין לבוש מחוייט ממשיכה להעסיק את המעצבים. עם זאת, דרכי הביטוי נעשו משוכללות יותר, כפי שהמחישה הקולקציה של פנדי, אשר ניגשה לעניין דווקא מתוך זווית מינימליסטית מאוד.

אחת ההפתעות הייתה למצוא את המעצב הקרואטי-צרפתי דמיר דומה מציג במילאנו אחרי שנהג להציג בשנים האחרונות בפריז. הסיבה האמיתית לא ניתנה, אבל בדרך כלל מהלכים מהסוג הזה מטרתם היא להשיג קהלים חדשים. גם דומה, שידוע בגישה אלטרנטיבית לבגדי גברים, הציג קולקציה אוריינטלית למדי, אך מינימליסטית מאוד.

קשה שלא לסכם עם הקולקציה של גוצ'י. זוהי קולקציית הגברים השנייה של המעצב אלסנדרו מיקלה עבור בית האופנה האיטלקי, וניכר שהוא היה המינוי הנכון בזמן הנכון. אורגיה של רומנטיקה עזה, מרקמים והצלבות בלתי פוסקות בין גבריות לנשיות יצרו את אחת הקולקציות המרשימות של השבוע, המהדהדות במידה מסויימת את הנועזות של איב סן לורן בתקופה בה השיק את המותג ריב גוש בשנות השישים של המאה הקודמת; זוהי קולקציה פגיעה, עוצמתית ובעיקר כזו המסמנת את היעד החדש של אופנת הגברים, אבל עד כה פסעה במקום.

פראדה

N.21

בוטגה ונטה

קלווין קליין קולקשן

ורסצ'ה

דולצ'ה וגבאנה

מארני

אנדרה פומפילו

MSGM

פנדי

דמיר דומה

גוצ'י

(Visited 381 times, 1 visits today)

השארת תגובה