מתי זה מספיק ומתי זה יותר מדי: התצוגות של שי שלום וטובל'ה חסין בשבוע האופנה


20 אוק 2015 | השיטה לוקאלי | | מאת: TheCritical-f team

(מאת: לירוי שופן ) יש הגורסים שההבדל בין חושניות לפורנוגרפיה נעוצה במינון הנכון; באופן הזה, שתי התצוגות שסגרו את יום התצוגות הראשון בשבוע האופנה תל אביב, זו של המעצב שי שלום וזו של טובל'ה חסין ובתהּ, העלו שלל מחשבות לגבי מתי זה מספיק, ומתי זה יותר מדי. במובנים מסוימים שתיהן עסקו בייצר, ולשתיהן היה כוח, אבל ניכר שרק אחת מהן הצליחה להיות גם נחשקת.

עוד על שבוע האופנה בתל אביב: משחק האינטרסים של האירוע

התצוגה של שלום, שפועל בשקט יחסי בסצינה המקומית כבר כ-18 שנים ומתמקד בקטגוריה הנעלמת בישראל בגדי-יוקרה-שהם-לא-בגדי-אירועים, הייתה תצוגת תכלית של כל מה שהוא יודע לעשות.

SHAI SHALOM FW15 שי שלום שבוע האופנה גינדי תל אביב צילום אבי ולדמן _027

החושנית שלו ביותר עד כה. שי שלום בשבוע האופנה גינדי תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

על המסלול הוא חשף את הקולקציה הארוטית ביותר שיצר אי פעם; מעין מיזוג מעודן בין לבוש יום מחויט לנשים ולגברים, לבין שלל אלמנטים שנועדו למקד את המבט על הגוף, החל משימוש בבדים שקופים למחצה ועד לשסעים שנשתלו במקומות אסטרטגיים.

כך, המכנסיים היו צרים יחסית ונמוכים מאוד (ואצל הגברים לעיתים גם נמוכים מדי), חצאיות העיפרון הדוקות ומעכסות וחולצות השיפון והמשי איפשרו לטורסו הדוגמנים ולחזה הדוגמניות להציץ. הכל טבל במעין אווירה של חופשה אירופאית מדומיינת ונוסטלגית במקצת על שפת החוף, כפי שאולי מדמיינים אותה מישראל.

SHAI SHALOM FW15 שי שלום שבוע האופנה גינדי תל אביב צילום אבי ולדמן _299

שי שלום (צילום: אבי ולדמן)

לצד חומרים קלאסיים, לרבות פשתן ועור, שלום שתל גם בדים בהדפסים חייתיים; אלו רמזו שאת המהוגנות היחסית של הצללית, ששפעה ז'קטים מחוייטים, הוא מבקש להפר. הפעם, זה גם הצליח לחלוטין.

שעתיים לאחר מכן עלתה הקולקציה של טובל'ה למסלול; זו התקיימה בסימן של 30 שנים למותג הנושא את שמה.

TOVALE+ קולקציית סתיו חורף 2016 צילום אבי ולדמן (349)

להשתחרר מכל העכבות. טובל'ה חסין בשבוע האופנה (צילום: אבי ולדמן)

על פי ההודעה לתקשורת – הזמן היה הזמן להסיר את כל העכבות, וטובל'ה ובתהּ החליטו להתמסר אל הפרץ האמנותי הטמון בהם. ומה שהתחיל עם קולקציית קפסולה ששילבה פריטים של נותני החסות פומה, שהייתה בבחינת יצירות Ready Made שנלקחו ממקום אחד לאחר, הסתיים בערב רב של שמלות המקושטות בעבודת יד וצבועות בילדותיות מכוונות (כולל קריצה לכבשה של קדישמן), שהותירו אחריהן שובל של נצנצים שהתקלפו מהן.

הכוונות היו ברורות – לייצר מבע אותנטי וחף ממגבלות; אלא שבנקודה מסוימת – ולהוציא את שילוב הפריטים של פומה, שהיה לחלוטין מגבלה כפויה – היה נדמה שהמעצבות מתעסקות בעיקר בעצמן ובבוטות כה גדולה עד שהמעשה נעשה לחסר פשר. זו בדיוק הנקודה לתהות האם אופנה גדולה צריכה לקיים אהבה עם העולם או דווקא לספק לאמן הזדמנות להתעסק בעצמו.

TOVALE+ קולקציית סתיו חורף 2016 צילום אבי ולדמן (889)

טובל'ה חסין (צילום: אבי ולדמן)

(Visited 576 times, 1 visits today)

השארת תגובה