FW16 GUCCI MILAN MEN FASHION WEEK

איך צמחה המגמה החשובה ביותר של שבוע האופנה במילאנו?


20 ינו 2016 | גלובלי דקדנס | | מאת: TheCritical-f team

(מאת: לירוי שופן) "זו הצללית. הרגשתי שהיא צריכה להשתנות", הגדיר תומאס מאייר, המעצב הראשי של בית האופנה האיטלקי בוטגה ונטה, את המוטיבציה שהנחתה אותו ביצירת הקולקציה לחורף הבא בראיון שנתן לאתר ווג. "כל האלמנטים הספורטיביים שהיינו משתמשים בהם – הגיע הזמן להתקדם הלאה. זה נעשה כבר לטרנד, והרבה אנשים עושים בדיוק את אותו הדבר".

למרות ההצהרה המוחצת, ולמרות שהקולקציה של מאייר הייתה מוצלחת למדי, סביר להניח ששבוע אופנת הגברים במילאנו לחורף 2016-17 שננעל אמש (שלישי), לא ייזכר כאחד משבועות האופנה המשמעותיים שהתקיימו בבירת האופנה האיטלקית. קל היה לראות שמעצבים רבים מעדיפים לנקוט במשנה זהירות, מה שחיזק את הביקורת המוטחת בתעשייה המילאנזית פעם אחר פעם – היא סובלת משמרנות יתר.

עם זאת, וגם אם ההשפעה הספורטיבית לא נעלמה לגמרי מהעיצובים שהוצגו על המסלולים השונים, היה אפשר להבחין כי יותר ויותר מעצבים מנסים לזוז ממשבצת הלבוש האתלטי, אולי הקטגוריה הבולטת ביותר באופנה המערבית בשנים האחרונות. מינון החליפות עלה במידה מסוימת, העיצוב שלהן התחדד וקל היה להבחין כי את הלך הרוח הפרקטי והנוח של בגדי הספורט מחליפים בגדים המשלבים מוטיבים רומנטיים וקריצות לארכיטיפים גבריים נוסח בוקרים, מדי צבא או דמויות נוסטלגיות של ג'נטלמנים מסתוריים.

הכל בגלל השרוולים

דווקא הבשורה הגדולה ביותר הגיע בגזרת המעילים; לא רק שמעצבים המשיכו לתת עליהם דגש ניכר, ולעבות אותם באמצעות צלליות אוברסייז וקישוטי פרווה נועזים, אלא שקל היה להבחין כי שכמיות נעשו למגמה שלטת. הן הוצגו באינספור וריאציות – עשויות פיסות של פרוות מינק (רוברטו קוואלי וגוצ'י) או מבדי צמר (זנייה ופראדה), בגוונים קלאסיים או דווקא במרקמים מנומרים ונועזים.

על פניו, שכמיות הן התפתחות מתקבלת על הדעת אחרי שמוצו כמעט כל צורות המעיל המוכרות לאופנה המודרנית; יש בצלליתן דרמה, הן קלות ללבישה והן משדרות גישה העולה בקנה אחד גם עם הטון הצבאי המופגן של חלק מהקולקציות וגם עם הטון הרומנטי שעלה מהאחרות.

ובכל זאת, קשה לנתק את העלייה המורגשת במינון השכמיות ומספר הווריאציות שלהן מגורם נוסף. ניכר שהמעצבים אימצו את הדרך הנונשלנטית-לכאורה בה נוהגים אנשי אופנה לעטות את מעיליהם בעונות האחרונות, בזמן שהם מתועדים על ידי צלמי אופנת הרחוב – כשהם תלויים על כתפיהם. העובדה ששרוולים נעשו למיותרים כל כך, בוודאי סייעה לא מעט למגמת השכמיות המתפתחת. הרי בסופו של דבר, מעצבים שמצליחים הם אלה שיודעים לזהות איך הקהל שלהם באמת היה רוצה להתלבש.

 רוברטו קוואלי

 ארמנג'ילדו זנייה

 אנטוניו מראס

 ברברי (שבוע האופנה בלונדון)

(Visited 544 times, 1 visits today)

השארת תגובה