בגלל המחיר: קסטרו לקיץ 2016


14 פבר 2016 | השיטה לוקאלי | | מאת: TheCritical-f team

(מאת: לירוי שופן) "זו האמת", ציין שגיב גלעם, המעצב הראשי של קסטרו, ימים ספורים לפני תצוגת האופנה לקיץ 2016, שהתקיימה הבוקר (ראשון) במרכז הירידים בתל אביב, בנוגע להחלטת המותג הישראלי להציג על המסלול רחב הידיים והמינימליסטי רק פריטים שימכרו בפועל ובכל חנויות הרשת. כלומר, בלי עיצובים שנתפרו במיוחד עבור האירוע אך שמעולם לא נשלחו לייצור מסחרי, בלי קולקציות מסלול הנמכרות רק בתל אביב ואפילו בלי אירוע קונספט חריג, כפי שהופק בעונה הקודמת. במילים אחרות – מה שתראו זה מה שיש.

כל העדכונים, כל הפרשנויות – עקבו אחרי TheCritical-F בפייסבוק

במידה מסויימת, הגישה הישירה הזו מתכתבת עם הטרנד הלוהט ביותר בתעשיית האופנה. יותר ויותר מותגים לאחרונה, מברברי, דרך בננה רפבליק ועד דיאן פון פירסטנברג, מתמקדים בפיתוח אסטרטגיה המכונה "Direct to consumer", כלומר ישיר לצרכן. עיקרה – לצמצם עד כמה שאפשר את הפער בין התצוגה ללקוח הקצה, בין אם מדובר באספקה מידית עד כמה שניתן של הקולקציה לחנויות ובין אם באמצעות שמירה על זהות מוחלטת בין מה שקורה על המסלול לבין מה שקורה בחנויות עצמן.

למה זה קורה? אינסטגרם. כיום הקהל הרחב צורך באופן ישיר את התצוגות והקולקציות דרך הרשתות החברתיות והשידורים החיים באינטרנט, והמסלולים משמשים יותר כקטלוגים מכירתיים חיים ופחות כאירועים שמטרתם מיתוג או חנופה לטעמם המתוחכם של העיתונאים המנופחים.

קסטרו תצוגה אביב 2016 צילום אבי ולדמן _35_1

הגשה פשוטה והורדת מחירים. קסטרו לקיץ 2016 (צילום: אבי ולדמן)

ואכן, לטוב ולרע, קיץ 2016 של קסטרו מתמקד בדבר אחד ברור – תקשורת ישירה עם הקהל הרחב תוך הימנעות מופגנת, כמעט קיצונית, מקידום של בשורות אופנתיות חדשות. קל להבחין מבעד לעיצובים שגדשו את המסלול, רבים מהם לא שונים באופן מהותי מהדרך בה נוהגים אנשים מן השורה להתלבש בלאו הכי, כי למעצבים ניתנה הוראה ברורה – הגשה פשוטה ככל האפשר.

בהתחשב בכך, מדובר בהצלחה. על המסלול היו בגדים שאפילו הבורים ביותר במונחי האופנה היו יכולים להבין. החל מהקונספט העונתי ("עונה של ריזורט, מזרח ומערב, מקומי ובינלאומי", הצהרה שנאמרה כבר מספר פעמים בעבר בקסטרו ומוחזרה פעם נוספת) ועד להפרדה ברורה בין בגדי נשים ובגדי גברים.

 

קסטרו תצוגה אביב 2016 צילום אבי ולדמן _52

צמד המראות שסגר את התצוגה הוכיח כי הרטרו של קסטרו הוא הרטרו המוחשי ביותר שאפשר להעלות על הדעת. לירז דרור ועומר דרור בסיום תצוגת קסטרו לקיץ 2016 (צילום: אבי ולדמן)

בהתאם, המגמות עצמן התייחסו לכיוונים שקסטרו והקהל הישראלי כבר התנסו בהם בעבר – מראה צבאי עתיר גווני זית ודוגמאות הסוואה (שהיה המוצלח והרלוונטי ביחס לשאר הקבוצות); מערכות לבוש המזכירות גראנג' ילדותי נוסח שנות התשעים ואת הכיוון אותו מתווה בית האופנה סן לורן פריז; וכמובן – אוספים בוגרים יותר של שמלות גלבייה מקושטות או שמלות מרווחות ומינימליסטיות. אפילו הנעליים שליוו את מרבית הקולקציה – סניקרס לבנות או כסופות נוסח סטן סמית' של אדידס – היו ביטוי לטרנד שהגיע לשיאו כבר בעונת הקיץ הקודמת.

צמד המראות שסגר את התצוגה – לירז דרור בשמלת מקסי כתומה, פשוטה למדי ומוכרת ועומר דרור במכנסיים שחורים וחולצת טי שחורה פשוטים ומוכרים אף יותר – הוכיחו מעל לכל ספק כי הרטרו של קסטרו העונה הוא רטרו במובן המוחשי ביותר שאפשר להעלות על הדעת.

מתוקף אותה גישה ידידותית למשתמש-המצוי קסטרו הפחיתו לא רק מיומרות האופנה, אלא גם מדברים נוספים. בהצגה מוקדמת של הקולקציה לעיתונאים פמפמו המעצבים (שלא כהרגלם אגב, הם הרי לא אנשי שיווק) עד כמה נעשתה "עבודה על המחירים". מבין העיצובים השונים הוצגו פריטים בקטגוריות מחיר חדשות עבור הרשת, ובין היתר חולצות טי מודפסות ב-39 שקלים או טייץ דמוי ג'ינס ב-99 שקלים. גם קמפייני הפרסום האחרונים של הרשת, כמו למשל קמפיין מכנסי הג'ינס ההדוקים בכיכובה של גל גדות, הציבו את המחיר בחזית.

20160212_115936

התמקדות במחיר והגשה פשוטה. צילום מתוך סניף של קסטרו

כאשר משלבים את שני הגורמים יחד, כלומר התמקדות בוטה במחיר וניסיון ליצור בגדים מסחריים ככל האפשר, לא מפתיע שמתקבלת רק תוצאה אחת – זוהי קולקציה נטולת פריטים זכירים. אין בה רגעים שייחשבו איקוניים בדיעבד, כמו המעיל ההוא של יעל אבקסיס, מכנסי הדגמ"ח המיתולוגיים של הרשת מתחילת העשור הקודם או אפילו את חליפות האיקט הדרמטיות מלפני שנים ספורות.

ההתנהלות הזו של קסטרו אינה ייחודית רק לה. רשתות האופנה העכשוויות מתחילות את העבודה קודם כל מהמספר ורק אחר כך מהחלום, ומעדיפות פדיון מיידי על פני פיתוח של גישה לטווח ארוך. בעידן בו אנשים לא מוציאים פחות על אופנה אך רוצים לדחוס כמה שיותר באותו המחיר, זוהי שיטת פעולה מתבקשת. עם זאת, צריך להכיר בדבר אחד חשוב – זו העונה בה עברו קסטרו באופן מפורש מעשייה של אופנה לעשייה של בגדים. ומה ההבדל? הראשונה מעוררת צורך, ואילו השנייה עונה על צורך. וכאשר לוקחים את כל זה בחשבון, קשה שלא לשאול שאלה חשובה – אחרי שהתנערו מהמחיר והתנערו מכוונות לאופנה נועזת, מדוע עדיין צריך להציג את הקולקציות באירועים גרנדיוזיים? עם האמת, הרי, צריך ללכת עד הסוף.

טווח מחירים: 39 – 299 שקלים. להשיג בחנויות קסטרו.

קסטרו תצוגה אביב 2016 צילום אבי ולדמן _19_1

קסטרו תצוגה אביב 2016 צילום אבי ולדמן _04_1

קסטרו תצוגה אביב 2016 צילום אבי ולדמן _04

קסטרו תצוגה אביב 2016 צילום אבי ולדמן _26

קסטרו תצוגה אביב 2016 צילום אבי ולדמן _30

קסטרו תצוגה אביב 2016 צילום אבי ולדמן _31

(Visited 848 times, 1 visits today)

השארת תגובה