האורך הוא מה שחשוב: הטרנד הגדול של העונה הבאה מתפשט מ-H&M ועד נינה ריצ'י


06 מרץ 2016 | גלובלי דקדנס | | מאת: TheCritical-f team

מילת הקוד החדשה לתיאור הלך הרוח בשבועות האופנה שנערכו החודש במילאנו ופריז היא "מקסימליזם", כלומר הפניית עורף בוטה לסגנון הספורטיבי והרזה ששלט בכיפה בשנים האחרונות.

עוד ב-TheCritical-F: מדוע תעשיית האופנה הישראלית מסרבת להתמודד עם הבעיה האמיתית?

לעודף יש כמובן צורות שונות – החל מגישה בארוקית מוחצנת המאירה את הקולקציות בזכות שימוש נדיב וכבד בקטיפות, קישוטים ורקמות מסוגים שונים ובאטיטיוד טווסי, דרך ניסיון להדגיש מחדש את עוצמותיו של הגוף הנשי (חגורות רחבות וגרסאות אולטרה-מודרניות למחוכים חזרו ללא הרף) ועד כמובן לפריצת גבולות הבגד המוכר.

Runway02

H&M לחורף 2016-17 (צילום: יח"צ)

בעוד שמעצבים כמו ריי קוואקובו לבית האופנה היפני קום דה גארסון התייחסו לעניין פריצת הגבולות בצורה המילולית ביותר שניתן להעלות על הדעת, הרוב המוחלט העדיף להגזים בצורה נונשלנטית יותר; התוצאה – עונה עמוסה עד להתפקע בשרוולים ארוכים במיוחד, חלקם מכסים לגמרי את כפות הידיים של הדוגמניות.

זוהי תופעה גורפת ובולטת במיוחד, שאפיינה הן קולקציות של בתי אופנה מיושבים וקלאסיציסטיים כמו נינה ריצ'י וגוצ'י והן מותגים עכשוויים ונגישים יותר כמו H&M.

האם מדובר בפתרון חסכני לכפפות חורפיות? סביר להניח שלא, אלא בסך הכול ביטוי להתלהבות הגורפת של התעשייה מהמעצב דמנה גווסלייה מהמותג הצרפתי Vetements, שהציג פריטים עליונים בשרוולים מוגזמים כבר בשנה שעברה, והפך אותם למעין סמל מסחרי.

כך או אחרת, השרוולים הארוכים במיוחד מבטאים צורך כפול – מצד אחד כוונה להשיג אגביות חמקמקה, ומנגד להוכיח כי עולם האופנה שבע מהפרופורציות המוכרות. למעשה, כל הסימנים מראים שאנו נמצאים רגע לפני שינוי רדיקלי בכיוונה של האופנה.

 

היידר אקרמן

 

רושאס

 

גוצ'י

 

Vetements

 

נינה ריצ'י

(Visited 583 times, 1 visits today)

השארת תגובה