מה קורה עם התצוגה של קסטרו?


24 יול 2016 | לוקאלי | | מאת: TheCritical-f team

(מאת: לירוי שופן) "אנחנו מתכננים אירוע לספטמבר", ציינה כממתיקת סוד אתי רוטר, מנכ"לית משותפת בקסטרו, בנוגע לחשיפה של קולקציית הסתיו החדשה לתקשורת מבלי שהוכרזה תצוגת אופנה או אירוע השקה גדול, כפי שנהגו בכל עונה בעשור האחרון. "חלק גדול מהקולקציה כבר בחנויות, ולא רצינו לחכות עד אז".

בקסטרו, כמו בקסטרו, סביר להניח שמאחורי המילים האלה יש מהלך אסטרטגי מחושב היטב. ראשית, מועד החגים השנה מאוחר במיוחד, וההחלטה על חשיפת קולקציית הסתיו באמצע יולי, ואירוע קולקציה נוסף בספטמבר, תאפשר להם לזכות בכיסוי תקשורתי כפול – עכשיו ובעוד חודשיים, כשישלפו מהכובע אוסף חדש.

קסטרו סתיו 2017 צילום דודי חסון _29

קולקציית הנשים מחולקת בצורה ברורה לפי קהלי יעד. סתיו 2016 של קסטרו (צילומים: דודי חסון)

אלא שאי אפשר להוציא את ההחלטה הזו, שלא נוקבת בצמד מילות הקסם "תצוגת-אופנה", מקונטקסט. בשנתיים האחרונות קסטרו – כמו מותגי אופנה עממיים נוספים בישראל – עברו שלל התחבטויות בנוגע לשאלה מה מציגים, איך מציגים ולמי. עקומות המכירה והרווח לא מאותות על עתיד מבטיח, וניכרה הבנה כללית בשוק שמודל "תצוגת-אופנה-ודוגמניות-ברעש-גדול-פעם-בחצי-שנה" כבר לא עובד כפי שעבד בעבר. קסטרו למשל התנסו באירוע אוכל ואופנה, רנואר בניסיון משונה להשיק קולקציית ריזורט וגולף בפרזנטציה דוממת וזיגזוג בין כיוונים אופנתיים, וכולן ביחד ניסו להכריז על מדיניות מחירים חדשה שאין לה שום קשר לאופנה. בקיצור, צריך לרענן את השיטה מתוקף שתי סיבות. האחת, צריך למצוא דרך לרגש מחדש את הקהל השבע, שנעשה אדיש יותר ויותר ביחס להיצע האופנה שמציף את השוק; שנייה, שכיום חלק גדול מהצרכנים צורך את המסרים האופנתיים באופן ישיר מטעם המותגים, ואין להם צורך לתווך את האמירה שלהם באמצעות עיתונאים שצריכים להתרשם מיכולתם היצירתית באירועי ענק.

קסטרו סתיו 2017 צילום דודי חסון _15

מסתמנת התעוררות. סתיו 2016 של קסטרו מן

עד שהעתיד יתבהר, ועד שתימצא לקסטרו פרזנטורית חדשה בסדר גודל של גל גדות, דבר אחד בטוח – הרעיונות של קסטרו עוברים בצורה ברורה ומשכנעת יותר כשמעמידים אותם בשקט בחדר פרזנטציה מעוצב, מאשר תחת אורות הזרקורים במסלולי התצוגה. אוסף הסתיו החדש אמנם רחוק מלכלול בשורות מפתיעות, ואלו עדיין ברובם בגדי יום שנתפרים מאמצעים נגישים ובסדרות, אבל מתגנבת התחושה, גם לאור ביקור בחנויות המותג לאחרונה, כי מינון חומרי המילוי בקולקציה נוסח 'שמלות סריג פשוטות במיליון צבעים' הופחת מעט, או לפחות הוסט הצידה על מנת לתת מקום של כבוד לסיפורים עונתיים אופנתיים יותר ובולטים יותר.

הסתיו של קסטרו – צבא מול רומנטיקה

השינוי בולט במיוחד בקולקציית הגברים. קסטרו מן חוגגים השנה 16 שנים להקמת המותג, ואחרי שניכרה לאות מסוימת בשנים האחרונות והעדפה ברורה לטעם גנרי (שהגיעה לשיאה בתצוגה האחרונה של קסטרו), נדמה שכל העוסקים במלאכה הבינו כי הגיעה העת להתעורר ולהתחיל להשתכלל.

קסטרו סתיו 2017 צילום דודי חסון _11

מעיל צמר ארוך במיוחד ולא מבוטן, מהסוג שלא היה בקסטרו מן כבר עונות. סתיו 2016 של קסטרו מן

כך למשל שתי הקבוצות החזקות הקולקציה – אחת המבוססת על טקסטורות קמופלאז' בשילוב של פריטים מחויטים יותר וגוונים כחולים ואפורים והשנייה על פרשנות צבעונית לחלקים עליונים ותחתונים עשויים פוטר. אף אחת מהן לא מקורית – צבעי הסוואה נמצאים בראש הסדר האופנתי כבר שלוש שנים לפחות ופרשנות פסטלית לבגדי פוטר אפיינה את הקולקציות של קנייה ווסט לאדידס – אבל הביצוע מפיח בנעשה עניין ואנרגיה. ז'קט בומר עשוי טלאים בדוגמת הסוואה, מעיל צמר ארוך במיוחד ולא מבוטן, מהסוג שלא היה בקסטרו מן כבר עונות, או קפוצ'ון במעין וורוד מאובק, שנלבש עם מכנסי פרשוט קלילים בצבע חאקי, הם גם גמורים יפה וגם משמשים כחץ למטרת הטרנדים.

קולקציית הנשים מחולקת בצורה ברורה יותר וגסה יותר לקהלי יעד. הצעירות יחסית עדיין מקבלות את הגראנג' של שנות התשעים (בתוספת חביבה של גרביונים מעוצבים ורלוונטיים), שכולל השפעות צבאיות מובהקות, והמבוגרות יותר אוספים מיושבים יותר בשחור ולבן, כמו שמלות A עם סרטי קולר קשורים בפפיון.

קסטרו סתיו 2017 צילום דודי חסון _03

התוספות העונתיות הן גם מוקדי העניין הפעם. בחוד החזית – כניסה של מכנסי ג'ינס ללא לייקרה, שהקרעים שלהם והשטיפות השונות ניכרים אמיתיים הרבה יותר ועשירים הרבה יותר, וז'קטי בומבר שמוצעים בכמה גרסאות מעודכנות, כולל רקמות דרמטיות על הגב ברוח הזמן.

קולקציית הסתיו הזו מוכיחה כי קסטרו עדיין נמצאים בשיאו של תהליך של גיבוש האסטרטגיה המתאימה, בין אם ברמת העיצוב ועד לשאלה איך מציגים בכלל את הקולקציות. באופן הזה, אם בעונה הקודמת הקפידו המעצבים לדבר על מחירי הפריטים, הפעם הם התעקשו לדבר על עיצוב וסגנון. האם הראשון יותר חשוב לקהל, או שאולי דווקא השני? באופנה, כמו באופנה, המאבק הזה ככל הנראה לעולם לא יסתיים.

קסטרו סתיו 2017 צילום דודי חסון _12

קסטרו סתיו 2017 צילום דודי חסון _05

קסטרו סתיו 2017 צילום דודי חסון _01

קסטרו סתיו 2017 צילום דודי חסון _02

(Visited 1,031 times, 1 visits today)

השארת תגובה