אופנה טהורה: הקולקציות של יוסף וחנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב


14 מרץ 2017 | כללי | | מאת: TheCritical-f team

(מאת: לירוי שופן) איזו אסטרטגיה עדיפה כיום – שקט או רעש? זוהי תהייה מעניינת בשנת 2017, כאשר לוקחים בחשבון עד כמה תזזיתי נעשה עולם האופנה. מילא שהוא משתנה ללא הרף – החלוקה המקובלת בין קולקציות קיץ לחורף כבר ממזמן לא רלוונטית – אלא שהוא מציף באינספור תמונות של הרשתות החברתיות ומייצר עוד ועוד ועוד בגדים ודימויים. על הרקע העמוס הזה, אין זה פלא שמעצבים רבים מנסים להכריע – האם צריך לצעוק חזק יותר כדי להשיג תשומת לב, או שדווקא להוריד פרופיל?

המעצב יוסף פרץ, מי שבשני העשורים האחרונים נודע בעיקר בווליום גבוה, גם בקשר לבגדים שעיצב וגם בלי קשר להם, בוחר היום באופציה השנייה. אוסף העיצובים הבהיר שחשף הבוקר (שלישי), במסגרת שבוע האופנה גינדי תל אביב, הוא בוודאי המרוסן והמלוטש ביותר שהפיק אי פעם.

יוסף אביב קיץ 2017. Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן (23) (C...

יוסף – שבוע האופנה גינדי תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

ואין הכוונה רק לצבע הלבן ששלט בקולקציה, שמגלה תחתיו מסר של התחלה חדשה והתחדשות, אלא גם לגישה הכללית שאחזה בכל. היא הייתה הרבה יותר מפוקחת ובוגרת; אלו כבר לא בגדי מסיבות פרובוקטיביים, עמוסים בהדפסים דיגיטליים, אם להיזכר ביצירות קודמות שלו, אלא ניסיון ברור לנהל שיח עם האופנה.

ייתכן, שזו הסיבה מדוע לב הקולקציה נשען על עבודת פירוק והרכבה. רבות ממערכות הלבוש על המסלול התבססו על שינוי צורתם של פריטים קלאסיים, כמעין ניסיון למתוח גבולות ולשעוט קדימה (מסר שעבר ביתר כוח הודות לציורים בדמות סוסים שנצבעו בעבודת יד על ידי האמנית אנה סבצ'נקו). באופן הזה, חולצות מכופתרות לבנות נבראו מחדש כשמלות-חלוק כמעט סטריליות, ז'קטים מחויטים נחתכו ונעשו למעין חלקים עליונים של שמלות והצללית כולה הייתה פעמים רבות א-סימטרית.

יוסף אביב קיץ 2017. Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן (441) (...

יוסף – שבוע האופנה גינדי תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

יוסף אביב קיץ 2017. Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן (180) (...

יוסף – שבוע האופנה גינדי תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

גם כאן, כמו בתצוגה של ויוי בלאיש אתמול, דמעות נשרו מפניהם של חלק מהצופים. רבים הכירו בעובדה שעבור יוסף, ששמר על שקט יחסי בשנתיים האחרונות, מדובר במעין לידה מחדש. אמנם היו רגעים שהיה עדיף לנקוט בריסון עז יותר – חלק מהמניפולציות היו עדיין מוגזמות ולא לגמרי פתורות, הסטיילינג עמוס מדי והשילוב של מערכת כסופה היה מיותר – אבל הכיוון הכללי משכנע, ואולי יותר מכל רלוונטי ומתאים בהחלט למצב רוחה של האופנה העכשווית.

סביר להניח שאתגר הרלוונטיות עמד גם לנגד עיניה של חנה מרילוס, מעצבת שמלות כלה וערב צעירה (28) המתפעלת סטודיו בבני ברק. הטריק ברור – ליצור אופנה עכשווית אך צנועה בעידן כה פרוורטי.

חנה מרילוס שבוע האופנה צילום אבי ולדמן (3)

חנה מרילוס – שבוע האופנה גינדי תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

מרילוס, שהחלה את דרכה לפי סיפור האגדה על ידי כך שעיצבה ללא ניסיון של ממש שמלה לחברה קרובה, ענתה על האתגר באופן חלקי. אמנם היה קל להתרשם שעושר, פזרנות ותפירה ראויה הן לא בעיה – מטרים על גבי מטרים של סאטן משי בצבעים בהירים ופסטליים, חריזות פרחוניות ושיבוצים מבהיקים – אבל הנוקשות היחסית שאפיינה רבים מהעיצובים נטלה מחלק מהם את החיוניות והתנועה.

למעשה, היה שם עניין של עודף והיעדר איזון, והכוונה היא כמובן למשקל הבגדים. מילא שהחלקים העליונים היו נוקשים כמחוכים, השרוולים ארוכים והמפתחים סגורים, אלא שהחומרים עצמם היו פעמים כה עבים וכבדים עד שחלק מהדוגמניות התקשו לצעוד בהן. כמעט התבקש שלנוכח הצורך לשמור על צלליות צנועות היה עדיף למצוא דרכים לאוורר את השמלות. לראייה, המרשימות ביותר היו גם אל שנגזרו מבדים דקיקים ושקפקפים, כמו למשל אחת בלתי נשכחת בעלת וולנים א-סימטריים בתכול הבהיר ביותר שאפשר להעלות על הדעת.

חנה מרילוס שבוע האופנה צילום אבי ולדמן (24)

חנה מרילוס – שבוע האופנה גינדי תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

חנה מרילוס שבוע האופנה צילום אבי ולדמן (21)

חנה מרילוס – שבוע האופנה גינדי תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

(Visited 270 times, 1 visits today)

השארת תגובה